Al Soufi
Ahmad
Między odległą przeszłością a współczesnością, Bliskim Wschodem a Zachodem, mimezis a jej przeciwstawnością abstrakcją, zawiera się cała kwintesencja jego sztuki.
Ukończył Wydział Sztuk Pięknych Uniwersytetu w Damaszku
Urodził się w Syrii w 1969 roku. Ukończył Wydział Sztuk Pięknych Uniwersytetu w Damaszku. Od 2002 roku członek Związku Artystów w Syrii. W latach 2011-2014 dyrektor Centrum Sztuk Pięknych i Ośrodka Kulturowego w Homs. Autor dekoracji Letniego Festiwalu katarskiej telewizji w latach 2007 i 2008.
Uprawia malarstwo, rysunek, projektuje scenografie oraz zajmuje się kaligrafią arabską. Napisał także scenariusz do filmu telewizyjnego dla Al Jazeera.
Radość muzyki
Miłość przeciwko wojnie
Miłość przeciwko wojnie II
Nawet jeśli artysta całkowicie zaniechuje związków z rzeczywistością to swoje prace opatruje tytułem, uchylającym rąbka tajemnicy w kwestii ich ideowego przeznaczenia. Często poprzez gamę barw i skomplikowany układ linii oraz form nieporównywalnych z niczym innym udaje mu się uzyskać nie tylko ciekawe efekty wizualne, lecz także wykreować jakiś szczególny rodzaj energii, dynamiki potęgującej sugestię ruchu, wprost wydobywającej się z jego płócien.
Anna Rudnicka
HISTORYK SZTUKI
Między odległą przeszłością a teraźniejszością - wschodem i zachodem
Część z prac Ahmada Alsoufiego odznacza się pasowym układem kompozycji, co można śmiało postrzegać jako odwołanie do odległych korzeni i tradycji wschodnich. W końcu już w dobie sztuki sumeryjskiej na terenach Żyznego Półksiężyca płaskorzeźby były komponowane w tego typu układach. Podobnie w Egipcie. To zdecydowanie najsilniejszy element przywołujący pamięć o dokonaniach artystycznych wielkich cywilizacji wykształconych w tych rejonach.
Muzyka i ciało
Alsoufi wykorzystuje najróżniejsze malarskie pomysły, które nie tylko wzbogacają walory jego kompozycji, lecz także służą wydobyciu realizmu jego wizji. W tym celu stosuje system kluczy lub punktów odniesienia, które umożliwiają widzowi identyfikację postaci czy przedmiotów. Tak więc stopa uświadamia nam obecność człowieka, a otwór w pudle rezonansowym i struny pozwalają nam wychwycić obecność instrumentu muzycznego w takiej kompozycji.
2017 | olej, płótno | 34 x 24,5 cm
Urodził się w Syrii w 1969 roku. Ukończył Wydział Sztuk Pięknych Uniwersytetu w Damaszku. Od 2002 roku członek Związku Artystów w Syrii. W latach 2011-2014 dyrektor Centrum Sztuk Pięknych i Ośrodka Kulturowego w Homs. Autor dekoracji Letniego Festiwalu katarskiej telewizji w latach 2007 i 2008.
Uprawia malarstwo, rysunek, projektuje scenografie oraz zajmuje się kaligrafią arabską. Napisał także scenariusz do filmu telewizyjnego dla Al Jazeera.